Friday, January 29, 2010

cuti sakit-hari ini, UBAT RESDUNG, MAK WAN

Nama aje cuti sakit, sepatutnya orang sakit dijaga dan berehat saja..tapi aku cuti sakit kena jaga anak sakit and jaga diri sendiri yang sakit..bunyi nyer cam sakit benar aku ni yer?!!! memang benar.....sakitnya tak leh nk cite kat orang, orang yang penah merasainya saja yang tau bertapa sakit aku ni seksa dan sengsasra. Rasanya aku lebih rela terluka tercucuk jarum jahit atau tercucuk paku atau terhiris tangan semasa mengupas bawang atau siang ikan...hehehehe..mmmm betol...nak tau penyakit ku ni mende?...tau tak RESDUNG?!!! sume orang tau kan...tapi tak sume orang merasai penangan penyakit remeh ni..teptapi bile ia menyerang dia buleh melumpuhkan keseluruhan sistem kehidupan aku!!  dan RESDUNG adalah masalah yang paling besar dalam hidup aku ni..sebenarnya dah lama aku mengidap resdung ni sejak 10-12 tahun lepas..aku allergik dengan sume benda yang berbau ex. perfume, sabun buku, debu syampu, habuk dan makanan laut la kan...aku rasa REDUNG aku di dah di tahap kritikal klu ade grade, aku dah dalam grade yang paling atas..klu ade 10 grade aku lah yang ke 10 tu..adusssssss mmg seksa beb..tapi sejak 3 tahun lepas aku dah dapat penawar yang sesuai- sebelum ni aku dah cuba macam2 ubat dah..termasuk ubat sendayu tinggi tu tapi bertambah seksa hidup aku makin menjadi2-tapi dia orang kata itu tindakbalas.....sapa bile aku nk tunggu tindakbalas abis..sampaikan aku tak leh g keje berminggu2, hidung ni duk berair n bersin setiap saat,then sakit paler usah cite la...so aku stop la ubat yang ade tindakbalas cam gitu..so berbalik pada penawar aku tadi...memamg betol ubat tu serasi dengan aku -bukan aku je..sume kawan2, isteri&suami kawan2 aku, ipar duai dan anak sedara bos aku sume kata ubat tu menjadi, so sejak itu aku lah supplier yang penawar resdung tu, katanya ubat tu dibuat orang asli mane ntah..ubatan herba katanya.  Aku dapat bekalan ubat tu dari Mak Wan, jiran aku dulu. Alkisah aku pun hapi la sebab masalah besar aku tu dah settle 100%, aku tak perlu berpantang2-bile aku nk makan budu, sambal belacan aku makan je..itu aku sayang sangat kat mak wan!! Namun aku harapkan panas hingga ke hujung tahun tapi rupe2nya..hujan diawal tahun lagi!!! huawahuawaaaaaaaaaaaaaaaa.......mak wan dah meninggal!!! lepas raya haji lepas...tanpa bagi tau aku siapa yang membekalkan penawar tu kat dia...huhuhuhuuhu..menangis tgak berlagu aku.  mengapa begini nasib ku? seminggu seblm dia meninggal dia ade telefon aku..tapi aku tak sempat nk menjawab panggilan dia then aku pula lupa nk call dia balik...seminggu lepas tu aku terima panggilan bagi tau mak wan dah tak de...sob sobsob aku menangis..sbb nyesal nape aku leh lupa nk call dia balik, mungkin dia nk bagi tau aku camner nak dapatkan uabt tu klu dia takde-seblum ni mmg aku ade tanya dia dengan siapa dia amik ubat tu, masa tu dia mmg dah sakkit baru kuar hospital...pastu dia kata nanti makwan bagi nun no dia...sampai leni aku tak tau sapa pembekal ubat resdung tu...aku dah suruh che mah risik2 anak sedara and adik beradik mak wan-mak wan tak de anak- tapi sume tak tau...huwaaaaaaaaa camner aku nk hidup ni...aku bukan tak leh hidup tanpa mak wan tapi tanpa dia mane aku nk dapat ubat tu?!!!!!!!!!!- ni dah kena tukar tajuk MAK WAN bukan cuti sakit!!! huhuhuh

SO KEPADA SESIAPA YANG TAHU UBAT YANG MUJARAB UTK RESDUNG TOLONG BAGI TAU AKU LA....PLEASE PLEASE PLEASE KAMU JANGAN NAKAL......EH PLEASE PLEASE TOLONG AKU CARI UBAT RESDUNG................TOLONG KLU TAK AKU TAK LEH MENJAIT WOI...

So aku dah tambah tajuk lak...adil kan?khakkhak...blah dulu...nk g intai KA and bapaknyer..musti dah hanyut atas bantal ni...senyap sunyi je ni...leh aku g pasar malam!hehehehe kot2 jupe ubat redung kat sana...!!

No comments: