Monday, November 23, 2009

Mee Hong Kong

Aku ni kempunan nak makan mee Hong Kong sejak minggu lepas lagi tapi malas nk merayau kat Kuantan Parade tu, so aku tangguhkan saja.  Tapi hari ini aku pegi jugak masa lunch tadi.  Dengan semangat berkobar2 dan dengan penuh kelaparan aku sanggup berjalan kaki p Kuantan Parade bagi menikmati kelazatan Mee Hong Kong yang selalu aku jamu tu.  Rupa mee Hong Kong dah terbayang2 masa aku berjalan kaki tadi. Bile sampai je Food Court kat Kuantan Parade tu aku tak berlengah lagi terus tuju ke stall yang biasa aku order Mee Hong Kong aku tu...aku order la Mee Hong Kong...




Ni la rupa Mee Hong Kong yang aku order tu...nak meraung pun ade, mee hong kong dah jadi telur dada hong kong!!! Tukang masak tu bukan tukang masak biasa yang aku nampak, dio main tibai je mee hong kong aku tu...hwaaaaaa hwaaaaaa sedih pun ade nk marah memang la, terbakar rasa nengok muka selamba akak tu, klu tak reti cakap tak reti, jangan menghampakan orang!!  Ade ke dio goreng mee tu dlm telur dada kemudian taruk kuah cam tu je!! tu la hasil nyer...nampak cam telur dada kan...tapi kerana lapar n jauh berjalan aku suap jugak ke mulut  3 4 sudu...siapa yang bersalah!!! Gerammmmmmmmm...




No comments: