Friday, February 12, 2010

OTTOBRE-SEW ALONG

petang semalam terima email instruction buat Three-wat dress dr zura. Ingt balik dari opis terus bleh buat tapi Si Comel ibu tu mmg jeles bila ibu dia ni pegang kain dan mesin jahit. so aku pun malas nk berperang dengan dia, layan la dia sampai kol 10.00 mlm.  dah kul 10 pun tak nak tido2 jugak lagi!! dan aku mesti jugak jahit dress tu!! tengah berkira2 ayahnya pulang!..heheh suke nya, biar dia pulak mengasuh KA.  so aku ape lagi merempit la dengan mesin jahit sampai kol 1 pagi!!..diakui bahawa aku tidak mengikut instrusction yang diberi sepenuhnya..ikut suka cita rasa aku je! maaf je pengajur..sy mengaku dah ''terlanjur'!! takpe kah?..mujur jugak aku memilih utk buat pattern A, klu tak mahu sampai 6 pagi baru siap!

ni la rupa dia three way dress-A pattern, dah diubahsuai ikut sedap aku.

sy guna kain jenis vicose jepun, lembik kain nya menambahkan cabaran utk mengunting n menjahit. idea sebenar nk buat sulam on the pink plain cotton tu tapi tak sempat. pagi tadi sempat gak bubuh reben satin sebagai ganti bias tape kat leher, tak dan nk buat biase tape utk tali leher tu kak oi..mata dah layu masa tu. so bubuh satin reben pagi tadi.

hahaha...mmg pjg labuh dress tu..tak senang nk suruh model ni berposing,mmg tak leh harap! dia nk posing ikut suke dia je la..


ni sy close up tang leher, model masih nk menunjuk kan gigi dia yang karat tu..igt model ubat gigi ke apa..



dr belakang dress, bagi dia lisptik baru duk diam..


depan


berkepak lak..


ini saja gambar yg sempat diamik pagi tadi sebelum ke opis, skg ni model sedang menggayakan dress tu kat Nursery dia..buat promosi!!

2 comments:

Zura said...

alahai comelnya!! great job ainun! first member in the sewalong yang pilih design ni, cantik! today i akan wat feature entry in my blg. thank you sudi join sewalong ni ainun and please keep on sewing! :)

ainun said...

thanks zura,pujian u buat i bersemangat nk sewing lagi.klu u tak organize sewalong tu tak de la i nk menjahit baju cam gitu..sonok join sewalong!!