Wednesday, June 9, 2010

Tudung made by me!!



Bukan pertama kali menjahit tudung sediri, malah sy memang berguru dengan zilakassim tahun lepas tapi tidak ada keyakinan untuk menjahitnya sendiri. Tapi bulan lepas saya refresh balik ilmu jahit tudung ni dengan adik saya ajnie yg dah serius menjahit tudung sekarang ni. Usaha saya tak sia2 bila saya dah berjaya menjahit 4 helai tudung sendiri dan saya berpuas hati sgt(puji sdiri la sbb hanya sy yg merasa n melihat!!) dengan jahitan saya.  sy juga berjaya mengubahsuai patten tudung dan awning mengikut kesesuaian dan kesukaan sy! yahooooo lepas siap jahit tudung tu saya melompat sorang2 dan yg paling kelakar malam tadi saya bermimpi menjahit tudung yang cantik2 belaka!!aiyaaaa....parah tol saaya nih kann........so tengok la kebanggan saya hari ni..



tudung light purple ni saya jahit 2 helai-singkat n labuh skit.sy jahit weekend lps.


tudung maroon ni sy jahit mlm tadi, pg ni sy dah pakai ke opis...heheheh,suke sgt!


pinky ni lum dijahit tepinya lagi tapi tak sabar nk menunjuk!!kui kui kui...
pink ni paling best, sbb sy dah ubah paten awning dan bahagian depan tudung mengikut citarasa sy.
dan menjadi spt yg saya inginkan! sy akan jahit sehelai lagi kaler pin sbb ni mmg favourite colour sy.

Klu kekawan nk tahu camner saya rasa bile pakai tudung jahit sendiri anda cuba la buat sendiri dan pakai sendiri! heehheeheh

2 comments:

ajnie's said...

hu hu h..kan dh kata kena prektis...

ajnie's said...

luper........tahniahhhh.......leh jait tudung sendiri...