Saturday, November 27, 2010

kembali mengilai manik & Labuci...

Sequen and beads bukan interest baru sebenarnya, sejak hampir sepuluh tahun lepas lagi sy sudah pelajari menjahit manik dan labuci.  tetapi pd masa tu sy banyak buat crossttitch manik, dan labuci kurang mendapat perhatian sy pada ketika itu kerana tidak suke lit lak lit lak labuci tu, suka hanya suka menjahitnya tp tidak pd pakaian sendiri! tpi bila balik raya aidilfitri yang lepas sy sgt tertarik bile melihat bekas jiran dan sepupu sy di PC menujukan hasil kerjatangan jahitan manik mereka, ohhh...rupa2nya dia orang telah mendapat banyak mendapat tempahan jahitan manik dan labuci...sungguh teruja melihat design jahitan yang dihasilkan-buat sy tetiba ingin mencuba pula..tp bila balik ke semula berkerja sy melupakan sume kerana kesuntukan masa..sehinggalah hari raya aidiladha baru2 ni sy berkunjung semula ke rumah mereka dan mempelajari beberapa design yang cantik...

salah satu jahitan yang sy belajar, yg 2 lagi tertingal kat kg...huhhu


pagi tadi sy explore semula khazanah manik dan labuci yg telah lama tak disentuh..dan si kenit ni mmg la sibuk menolong taburkan manik dan labuci kat lantai! aisshhhhhh..kalut dia!!


ini koleksi manik dan labuci yg ada sejak 10 tahun lps, masih elok dan cantik


ini sequen sy beli kemarin-bentuk bintang


pelbagai saiz dan bentuk batu kristal ini pun sy beli kemarin untk baju kurung pahang yang baru siap dijahit.



sy tertanya2 jugak kenapa sekarang ni sy rasa teruja untuk memakai baju bermanik2 pula?!! aging factor ke? entah la...harap2 usia hanya lah angka!!hihihi-tak kisah usia berapa asal nampak muda sentiasa...amin!



bye bye......

1 comment:

Azie said...

let's beading.. and welcome back to beading world !

age is not a factor, cuma skrg ni mcm musim semua org pakai baju bermanik (tho i x de baju bermanik lagi, hu hu hu)...